Η Αμβρακία Οδός, ένα ακόμη πολύπαθο έργο που σχεδιάστηκε την προηγούμενη δεκαετία, δημοπρατήθηκε το 2009, συμβασιοποιήθηκε το 2010 και οχτώ χρόνια μετά δεν έχει λειτουργήσει ούτε ένα χιλιόμετρο, ήρθε η ώρα μιας ακόμη δημοπράτησης της, που αναμένεται να γίνει εντός του Μαϊου 2018.

Η αντίστροφη μέτρηση για την εργολαβία – σκούπα του αυτοκινητόδρομου ΑΚΤΙΟ – ΑΜΒΡΑΚΙΑ, βρίσκεται, στο τέρμα της.

Με χθεσινή απόφαση του Υπουργείου Υποδομών δεσμεύτηκαν 150εκατ.ευρώ για την δημοπράτηση της εργολαβίας-σκούπας της Αμβρακίας Οδού, έργου που θα σημάνει την ολοκλήρωση του έργου δικαιώνοντας το δημοσίευμα του ypodomes.com την προηγούμενη εβδομάδα. Το ποσό συμπεριλαμβάνει και ΦΠΑ. Σημαντική παράμετρος είναι και ένα επιπλέον ποσό 10εκατ.ευρώ ως προαίρεση που αφορά την σύνδεση του δρόμου με την Ιόνια Οδό.

Η δημοπράτηση αναμένεται να βγει στον αέρα τις αμέσως επόμενες μέρες και η ολοκλήρωση των έργων εφόσον το έργο υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους προσδιορίζεται για τις αρχές του 2022. Όσον αφορά το τεχνικό αντικείμενο του έργου, είναι σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το παρακάτω:
Η κατασκευή των υπολειποµένων εργασιών µήκους περί τα 32.2 km. Πιο συγκεκριμένα:

• Τµήµα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών
• Τµήµα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειποµένων εργασιών
- Παράπλευροι & κάθετοι δρόµοι στα ανωτέρω τµήµατα .
- Γέφυρες Τ13, Τ17 και Τ19α στο σύνολο τους ,
- Κάτω διαβάσεις Τ23,Τ23ΑN στο σύνολο τους & ολοκλήρωση Τ25,Τ27& Τ29
- Άνω διαβάσεις Τ11 και Τ21 ολοκλήρωση υπολειποµένων εργασιών
- Γεφύρωση ρεµάτων Τ22,Τ24 και Τ26 ολοκλήρωση υπολειποµένων εργασιών
- Πασσαλότοιχος Τ13Α ολοκλήρωση υπολειποµένων εργασιών
- Ισόπεδος κόµβος Κ1, και ανισόπεδοι κόµβοι Κ6, Κ6Α, Κ8 και Κ11.
- Λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης οµβρίων - αποστράγγισης, έργα σήµανσης – ασφάλισης – περίφραξης, τεχνικά έργα (Κατασκευή Γεφυρών,
Ολοκλήρωση Άνω & Κάτω ∆ιαβάσεων οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισµού, δικτύων άρδευσης – πυρόσβεσης, κ.λπ.
- Εργασίες πρασίνου.
- Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθµίσεις κατά την διάρκεια κατασκευής των έργων.
- Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του συνόλου του οδικού άξονα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 48+497 στο τµήµα από Χ.Θ 1+300 έως Χ.Θ 17+600 στην παρούσα εργολαβία
περιλαµβάνεται η διευθέτηση του ρέµατος Βουτουµιάς στη Χ.Θ 16+455 και η τοποθέτηση στα ερείσµατα της αρτηρίας αναµονών για µελλοντικά δίκτυα.

Ο Προϋπολογισµός δηµοπράτησης του έργου του θέµατος είναι 150.000.000,00 € συµπεριλαµβανοµένου του Φ.Π.Α, που αναλύεται σε:
∆απάνη Εργασιών 91.252.451,65 €
Γενικά έξοδα και Όφελος εργολάβου (Γ.Ε.+Ο.Ε.) 16.425.441,30 €
Απρόβλεπτα (ποσοστό 9% ) 9.691.010,37 €
Απολογιστικές εργασίες 900.000,00 €
Απολογιστικά (Για την εναλλακτική διαχείριση αποβλήτων) 200.000,00 €
ΓΕ και ΕΟ 18% του συνόλου των απολογιστικών εργασιών 198.000,00 €
Αναθεώρηση 2.300.838,62 €
Φόρος Προστιθέµενης Αξίας( Φ.Π.Α ) 29.032.258,06 €

Στα τεύχη δηµοπράτησης όπως αναφέραμε θα περιληφθεί δικαίωµα προαίρεσης που θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απ’ ευθείας σύνδεση της απόληξης του οδικού άξονα " Ακτίο-Αµβρακία" µε την "Ιόνια Οδό" τµήµα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940», προϋπολογισµού έως 10.500.000€ (µε Φ.Π.Α.). Για την άσκηση του δικαιώµατος προαίρεσης θα εκδοθεί Απόφαση δέσµευσης και διάθεσης πίστωσης και θα υπογραφεί ξεχωριστή σύµβαση σύµφωνα µε τα αναφερόµενα στα τεύχη
δηµοπράτησης του έργου του θέµατος.

Ποια είναι η Αμβρακία Οδός

Η Αμβρακία Οδός (Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία ή Αυτοκινητόδρομος 52 (Α52)) αποτελεί τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού. Ξεκινά από τον Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας - Ακτίου παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας. Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) και βρίσκεται καθ' όλο το μήκος του στο έδαφος της Αιτωλοακαρνανίας.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν τη μετατροπή του δρόμου από την Αμβρακία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, με συνολικό μήκος 48,5 χλμ, 2 λωρίδες κυκλοφορίας (1+1) χωρίς μεσαίο διαχωριστικό και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ). Ο προϋπολογισμός που έργου φτάνει τα 291 εκ. ευρώ.
Η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2009, χωρίζοντάς το σε 4 εργολαβίες, και η υπογραφή των συμβάσεων έγινε τον Μάρτιο του 2010, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 36 μήνες (3 χρόνια). Ωστόσο, μέχρι στιγμής (2017) η κατασκευή δεν έχει ολοκληρωθεί σε κάποια εργολαβία, λόγω προβλημάτων με την ανάδοχο εταιρεία. Η παράδοση τμημάτων αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2018, το πιθανότερο με την Παράκαμψη Βόνιτσας, ενώ με νέα εργολαβία-"σκούπα" η ολοκλήρωση του οδικού άξονα μετατίθεται στο 2020[1]. Ο αυτοκινητόδρομος θα συνδέει το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την Πρέβεζα και το νησί της Λευκάδας με την Ιόνια Οδό (Α/Κ Αμβρακίας).