Οι Πανελλαδικές εξετάσεις του 2017 τελείωσαν.

Για μία ακόμη φορά οι μαθητές μας, σε συνέχεια των ενδοσχολικών εξετάσεων, διαγωνίσθηκαν για το μέλλον τους, μέσα μόνον σε μία εβδομάδα, έχοντας να αντιπαλέψουν την κούραση, το άγχος, τον χρόνο και βεβαίως την τύχη και τον κακό τους εαυτό ακόμη και εάν αυτοί ήσαν καλά προετοιμασμένοι.

Ανερυθρίαστα μάλιστα ζητήθηκε [στο θέμα της έκθεσης] από τους μαθητές να αναφερθούν στα ηθικά εφόδια του επιστήμονα χωρίς βεβαίως να σκεφθούν οι αρμόδιοι εάν αυτοί οι νέοι μας, που ονειρεύονται, να σπουδάσουν, για να γενούν επιστήμονες, εάν ποτέ θα ασκήσουν το επάγγελμά τους, όπως ακριβώς το ονειρεύθηκαν.

Το Υπουργείο Παιδείας είχε μία ακόμη ευκαιρία και την έχασε. Θα ήταν πολύ εύκολο και θα είχε άμεση απήχηση και αποτέλεσμα, εάν το Υπουργείο Παιδείας, μετά την λήξη του τελευταίου μαθήματος των Πανελλαδικών εξετάσεων, ζητούσε με ερωτηματολόγιο μόλις μισής ώρας τις απόψεις των μαθητών της Γ΄ Λυκείου για το σχολείο που πέρασαν, το σχολείο που ήθελαν και το όραμά τους για το ΑΕΙ ή το ΤΕΙ που αγωνίζονται να επιτύχουν. Πολύ απλή σκέψη και χωρίς δημοσιονομικό κόστος.

Το αποτέλεσμα του ερωτηματολογίου θα απηχούσε τις άδολες απόψεις της -πραγματικά ενδιαφερόμενης- «κοινωνίας των μαθητών» και θα ήταν αυτή η αλάνθαστη πυξίδα και βάση ενός λίαν εποικοδομητικού διαλόγου με όλα τα κόμματα για να τύχουμε, επιτέλους, ενός πραγματικά μεγαλόπνοου σχεδίου για την Παιδεία μας που δεν θα αλλάζει με κάθε κυβέρνηση.

Ισως το 2018… Καλή τύχη στα παιδιά μας.

 

                                                                               Δημήτριος Λ & Π Λαμπράκης
                                                                                     Δικηγόρος Αρτας

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Go to top